Սոցիոլոգիայի ֆակուլտետ
Faculty of Sociology
YSU Faculty of Sociology was opened in September of 2004.:
>
Lilit V. Shakaryan

Lecturer | Chair of Social Work and Social Technologies
Education
2015: University of Fribourg (Switzerland), Department of Communication and Media Research
2013: Arizona State University (USA), School of Social Transformation (Teaching and Learning Studies)
2005 - 2007: Yerevan State University, Department of Sociology, Masters in Sociology
2001 - 2005: Yerevan State University, Department of Sociology, Bachelor Degree in Sociology

Professional experience
2009 present: Lecturer, Department of Sociology, Yerevan State University
2019 February-May: Project Director, World Vision Armenia Project - “Family Environment and Community Services for Armenian Children”, implemented by MPG.
2019 June-August: Project Director, World Bank Project - “Social worker as entry point to promote investments in the early years”, implemented by MPG.
2014 - 2015: Project Coordinator, USAID Project “Gender Barometer”, implemented by Center for Gender and Leadership Studies.
2013 January-June: Program Quality Control Manager, OSI-Armenia project - “Assessment of implementation of Inclusive education in Armenia”, Center for Educational Research and Consulting.

Academic courses
Sociology of Mass Media, Sociology of Advertising, Branding, Modern PR Technologies, PR Chrestomathy, Public Opinion Research Methodology, Social Construction of Gender, Gender and Communication

Grants, Fellowships
2019: “Erasmus Mundus” teaching mobility program - University of Hradec Kralove, Czech Republic, Teaching and Research Conduction over the Theme - “Sociology of Mass Media”
2019: “Erasmus Mundus” teaching mobility program - Madrid Complutense University, Teaching and Research Conduction over the Theme – “Gender and Policy”
2015: Faculty Development Grant to Conduct Research and Prepare New Academic Course, University of Fribourg, Switzerland. Academic Swiss Caucasus Net (ASCN)
2014 - 2015: USAID Small Grant Program over “Armenian Woman Image in Mass Media (TV): from Gender Sensitivity to Gender Stereotypes” Policy research.
2012: Central European University (Budapest, Hungary) Curriculum Resource Center Fellowship for “Sociology of Social Communications” Academic Course Development
2011: OSF Armenia Policy Fellowship to conduct research over “Quality Assurance, Labor Market Standards and Higher Education Quality Assessment”.
2010: Academic Fellowship Program for study visit to the University of Konstanz, Germany (Paper presented at the international conference - “Identity Construction: New Issues, New Directions”). DAAD.

Professional membership
2019-present: Member, Expert in Armenian Marketing Association, (AMA)
2019-present: Member of American Sociological Association, (ASA)
2019-present: Member of International Sociological Association (ISA)
2011-present: Member of DAAD Alumni

Scale of professional interests
Sociology of Education, PR, Branding, Media and Communication Research

Languages
Armenian (native), Russian (fluent), English (fluent), German (conversational)

Computer Skills
MS Office, SPSS, Internet

Հաղորդակցության Մարտահրավերները Տեղեկատվական Հասարակությունում / Communication Challenges in the Information Society
2021 | Book
Ուս․ ձեռնարկ։ Հեղինակային հրատ․ ՀՏԴ,ԳՄԴ, 2021թ․, 140 էջ
Educational Manual. Author's Publishing․ HTD, GMD, 2021, 140 pages
Բրենդի Կառավարում / Brand Management
2021 | Book
Ուս․ ձեռնարկ։ Հեղինակային հրատ․ ՀՏԴ,ԳՄԴ, 2021թ․, 142 էջ
Educational Manual. Author's Publishing․ HTD, GMD, 2021,142 pages
Հասարակության ինֆորմատիզացիայի գործընթացի մոդելավորումը սոցիալ-մշակութային մոտեցման շրջանակներում / Modeling of Informatization Process within the Framework of Socio-Cultural Approach
2019 | Article
«Բանբեր Երևանի համալսարանի. Սոցիոլոգիա, Տնտեսագիտություն», 2019 № 3 (30) էջ 37-44
"Bulletin of Yerevan University. Sociology, Economics", 2019 № 3 (30), p. 37-44
|
«Մեդիատիզացիա» հասկացության սահմանման ու կիրառման առանձնահատկություններն արդի տեղեկատվական հասարակության վերլուծության համատեքստում / The Features of the Definition and Application of "Mediatization" Concept within the Framework of Modern Information Society
2016 | Article
«21-րդ ԴԱՐ» N 6, Նորավանք գիտակրթական հիմնադրամի հանդես, Երևան 2016, էջ 110-127
«21st CENTURY» No 6, 2016, Noravank foundation, Yerevan 2016, pp 110-127
Համացանցի՝ որպես նոր հաղորդակցային տարածության զարգացման սոցիալական ասպեկտները / Social Aspects of the Internet as a New Communicative Space
2013 | Article
Քաղաքագիտության եւ միջազգային հարաբերությունների ժամանակակից հիմնախնդիրները գիտական հոդվածների ժողովածու, Ստավրապոլ 2013թ., էջ 177-185
Modern problems of Politology and International Relations, Pyatigorsk State University, YSU, 2013, pp 177-185
«Տեղեկատվական հասարակություն» հայեցակարգի կառուցակցման տեսական հիմքերը / Theoretical Principles of “Information Society” Concept Construction
2012 | Article
«Բանբեր Երևանի համալսարանի», «Սոցիոլոգիա, Տնտեսագիտություն» 137.5, Երևան 2012թ., էջ 10-17
Bulletin of Yerevan University, Sociology, Economics, YSU press, Yerevan 2012, pp 10-17
|
The Features of Studying Brands in Modern Sociology (Բրենդների ուսումնասիրման առանձնահատկությունները ժամանակակից սոցիոլոգիայում)
2010 | Article
«Բանբեր Երևանի համալսարանի», «Սոցիոլոգիա, Տնտեսագիտություն» 132.5, Երևան 2010թ., էջ 15-20
|
The Features of Studying Brands in Modern Sociology
2010 | Article
Bulletin of Yerevan University, Sociology, Economics, 2010, 132.5, pp 15-20
Ժամանակակից ԶԼՄ-ների միջոցով մանիպուլյացիոն տեխնոլոգիաների կիրառման հարցի շուրջ / Over the Issue of Manipulation Technologies in the Context of Modern Mass Media
2008 | Article
«Կանթեղ» գիտական հոդվածների ժողովածու, թիվ 1 (34), Երևան, «Ասողիկ», 2008, էջ 161-170
“Kantegh” 1(34), Yerevan, “Asoghik”, pp 161-170
Քաղաքական առասպելները հեռուստատեսային իրականության համատեքստում / Political Myths within the Framework of TV Reality
2008 | Article
«Իրավունք», Երևան 2008, թիվ 2 (148), էջ 39-40
“Orenq ev Irakanutyun”, International Juridical Scientific Journal, Yerevan, “Iravunq”, pp 38-40