Մանկավարժության և կրթության զարգացման կենտրոն
Pedagogy and Education Development Center
:
>
Arevik P. Ghazaryan

Associate Professor | Chair of Education
Education (beginning with IHE)
1987 - 1992: high, faculty of biology YSU
1993 - 1996: post-graduate course of faculty of pedagogics, YSU
1999: PhD in Educational sciences

Professional experience
2006 – up to present: Associate professor at the Department of Pedagogy, YSU
1999 – 2005: Assistant professor at the Department of Pedagogy, YSU
1998 – 1999: Lecturer at the Department of Pedagogy, YSU
1998 – 2004: Commissioner of educational commission of the center for educational reforms of Ministry of Education, Armenia
1993 – 1998: Teacher of Biology and Chemistry at the Schools No 104, 41, 159

Academic courses
Theory and history of pedagogy, Social pedagogy, Planning of school education, Pedagogical valeology, Theories of education management, Pedagogical anthropology, Pedagogical diagnostics, Futurological pedagogy

Scale of professional interests
Social pedagogy, Psychology, Ecology, Anatomy, Anthropology

Professional membership
Deputy chairman of “Development of Education” Public Organization

Research Experience
2007 – 2010: Member of research group – Implementing of research on the theme: „The philosophical, didactical and psychological-pedagogical bases of distant learning and its development in RA“, sponsored by the Ministry of Education and Science of RA
2004 – 2007: Member of research group – Implementing of research on the theme: „Innovative processes in education system“, sponsored by the Ministry of Education and Science of RA
2001 – 2004: Member of research group – Implementing of research on the theme: „Problems of education management in education system of RA“, sponsored by the Ministry of Education and Science of RA

Honors
2014: Bronze medal of Yerevan State University for scientific investigations
2013: Honor of the Rector of Yerevan State University
2012: Honor of the Rector of Yerevan State University

Training Experience
2014:Trainings „Teaching methodology“, „Assessment methods“, „Teaching program’s design“ for the staff of Military Academy after Vazgen Sargsyan
2011 – 2014: Summer schools for Armenian Community Teachers and Principals of Diaspora organized by the Ministry of Diaspora of the RA
2011 – up to present: Trainings „Teaching program’s design“ for the staff of Yerevan State University

Training participated
2013 – 2014: “Education for Development: Assessment and Measurement to Support Effective Teaching and Learning” organized by World Bank
2002 – 2003: Staff member in the trainings for the principals under the Community Active Schools Program in cooperation with the National Institute of Education of RA

Activity
2012 – up to present:Secretary of scientific specialized academic council the Academic Council for „Theory and History of Pedagogy“ and for „Methodics of Taching and Education (Upbringing)“
2003 – up to present: Vice president “ Education Development” NGO

Conferences
October 17-18, 2014: “Contemporary Pedagogical Problems” Regional Pedagogical International Conference organized by Yerevan State University, State Academic Committee under the Ministry of Education RA, Embassy of the Islamic Republic of Iran in RA and «Tatev» Scientific-Educational Complex, Tsaghkadzor, Armenia
March 24-29, 2014: International Conference: “Education, science and economics in universities and schools. Integration into the international educational area”, Tsaghkadzor, Armenia

Computer literacy
Microsoft Office Word, Excel, PowerPoint Presentation

Languages
Armenian (mother tongue), Russian (excellent), English (good), French (good)

(+374 10) 54 43 94 /1-22/

Народные басни как предпосылки развития педагогической антропологии, Радиции и новации в профессиональной подготовке и деятельности педагога
2022 | Article
Сб. науч. тр. IV Междунар. науч.-практ. конф. 24–26 марта 2022 г., Тверь, 2022, Выпуск 20, с. 210-214
Սոցիալական մանկավարժության և մանկավարժական մարդաբանության փոխառնչությունները
2022 | Article
Կրթությունը 21-րդ դարում, Երևան, 2022, 1(7), 180-185 էջ
Функции цифрового педагога-антрополога, особенности сотрудничества
2021 | Article
Вестник Черкаского национального университета, Украина, N 1, ст. 107-112, 2021
Թվային մանկավարժ-անտրոպոլոգի պանհանջարկվածությունը աշխատաշուկայում
2021 | Article
«Կրթությունը 21-րդ դարում» գիտամեթոդական միջազգային գրախոսվող հանդես, թիվ 1(5), Էջ 198-206, Երևան, 2021
Սովորողների Գենետիկական Նախադրյալները՝ Կրթական Միջավայրում Հարմարվելու Նախապայման
2019 | Article
Կրթությունը 21-րդ դարում, 2019, 1-1, 36-45 էջ
Применение Диагностической Функции Преподавателем Как Важнейшее Условие Эффективности Педагогической Деятельности
2019 | Article
Вісник Черкаського Університету. Серія Педагогічні Науки, 2019, 2, 178-181 էջ
Познание философской и педагогической антропологии в процессе саморазвития преподавателя
2018 | Article
Науковий вiсник льотноï академiï, 2018, 3, стр. 97-101
|
Антропологический подход к деятельности преподавателя
2018 | Article
Вісник Черкаського університету. Серія ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. 2018, № 5, стр. 59-63
|
Սոցիալական մանկավարժություն
2017 | Book
ԵՊՀ հրատ.: 2017թ․, 336 էջ
Մանկավարժական մարդաբանության գործառույթները
2017 | Article
Կրթության հիմնահարցերը 21-րդ դարում: 2017, էջ 432-440
|
ԵՊՀ մանկավարժության ամբիոնի 95-ամյա անցած ուղին
2016 | Book
Զանգակ, 2016թ․, 144 էջ
Մանկավարժական ախտորոշման նոր մոդելների կիրառման առանձնահատկությունները բարձրագույն դպրոցում
2015 | Article
Կրթության որակի չափման, գնահատման հիմնախնդիրները, 2015, էջ 116-120 էջ
|
Մանկավարժական անտրոպոլոգիան մանկավարժական ախտորոշման մեթոդաբանական հիմք
2015 | Article
Մանկավարժական միտք, 2015թ․, 3, 11-16 էջ
|