Օրացույց

Հեղինակի որոնում

Ա | Բ | Գ | Դ | Ե | Զ | Է | Ը | Թ | Ժ | Ի | Լ | Խ | Ծ | Կ | Հ | Ձ | Ղ | Ճ | Մ | Յ | Ն | Շ | Ո | Չ | Պ | Ջ | Ռ | Ս | Վ | Տ | Ր | Ց | ՈՒ | Փ | Ք | Օ | Ֆ

Նորություններ

Լիտվայի Հանրապետության բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների ներկայացուցիչներն իրենց նախագահի պատվիրակության կազմում երկօրյա պաշտոնական այցով գտնվում են Հայաստանում՝ ամրապնդելու երկկողմ համագործակցությունը և հաստատելու գործընկերային նոր կապեր։

 

Հանդիպման սկզբում ԵՊՀ ռեկտոր Հովհաննես Հովհաննիսյանը հյուրերին ներկայացրեց ԵՊՀ գործունեության հիմնական ուղղությունները, բարեփոխման իրագործվող ծրագրերը, առաջնային նպատակներն ու նախագծերը, որոնք միտված են կրթության որակի բարելավմանն ու հետազոտությունների արդյունավետության բարձրացմանը։

 

 

Լիտվացի գործընկերներին ներկայացվեցին ԵՊՀ-ի և Լիտվայի համալսարանների միջև արդեն իսկ հաստատված համագործակցությունները և դրանց շրջանակում իրականացված ծրագրերը։ ԵՊՀ ռեկտորը փաստեց, որ համալսարանը պատրաստակամ է հաստատելու նոր կապեր, կյանքի կոչելու արժեքավոր գաղափարներ՝ միտված ուսանողների, դասախոսների և հետազոտողների կարողությունների բարձրացմանը, փորձի փոխանակմանն ու նրանց միջև հաղորդակցության ամրապնդմանը։

 

Լիտվայի պատվիրակության ղեկավարը՝ Լիտվայի Հանրապետության նախագահի կրթության, գիտության և մշակութային հարցերի գծով խորհրդական Պաուլիուս Բալտոկասը, հանդիպման ընթացքում խոսեց իրենց երկրի բարձրագույն կրթության ոլորտի քաղաքականության, իրականացվող գործընթացների և ռազմավարական նպատակների մասին՝ փաստելով, որ Հայաստանն այն երկիրն է, որի հետ Լիտվան ցանկանում է ընդլայնել և առավել խորացնել առկա համագործակցությունը։ Բուհերի ներկայացուցիչներն էլ հանդիպման ընթացքում խոսեցին իրենց համալսարանների գործունեության հիմնական ուղղությունների և այն ոլորտների մասին, որոնց շրջանակում կարելի է փոխգործակցություն ծավալել։

 

 

Կողմերն արձանագրեցին, որ համատեղ կրթական, հետազոտական ծրագրերի իրագործումը, փոխանակման ծրագրերի իրականացումը, ամառային դպրոցների, կոնֆերանսների և այլ միջոցառումների կազմակերպումը, ինչպես նաև հետագայում կրկնակի դիպլոմով կրթական ծրագրերի իրականացումը արդյունավետորեն կխթանեն համագործակցությունը ինչպես բուհերի, այնպես էլ երկու երկրների միջև։

 

Հանդիպման ավարտին պատվիրակության անդամները եղան ԵՊՀ այն ֆակուլտետներում և կենտրոններում, որոնց հետ կցանկանային համագործակցություն հաստատել՝ տեղում ծանոթանալով դրանց գործունեությանը և իրականցվող աշխատանքներին։

Այցելեցին ԵՊՀ մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիաների և կենսավառելիքի նորարարական կենտրոն, ծանոթացան բակալավրի և մագիստրոսական ծրագրերին, եղան նաև ԵՊՀ կենսաբանության գիտահետազոտական ինստիտուտում, արյունաբանական լաբորատորիայում, էկոլոգիայի և բնության պահպանության, կենսաքիմիայի, մանրէաբանության և կենսատեխնոլոգիայի, մարդու և կենդանիների ֆիզիոլոգիայի, կենդանաբանության, բուսաբանության և սնկաբանության ամբիոններում:

 

 

Տեղեկացնենք, որ Լիտվայի Հանրապետության բուհերի պատվիրակության կազմում ընդգրկված էին նախագահի՝ կրթության, գիտության և մշակութային հարցերի գծով խորհրդական Պաուլիուս Բալտոկասը, Միկոլաս Ռոմերիս համալսարանի պրոռեկտոր Ռեգինա Վալուտիտեն, Վիտաուտաս Մագնուսի համալսարանի ռեկտոր Յուոզաս Աուգուտիսը, Կլայպեդայի համալսարանի հաղորդակցության և մարքեթինգի բաժնի ղեկավար Ինգա Պետրաուսկիենեն, Վիլնյուսի համալսարանի կրթության որակի և զարգացման բաժնի ղեկավար Անդրիուս Ուժդանավիչուսը, Վիլնյուսի Գեդեմինասի տեխնիկական համալսարանի Անտանաս Գուստայնիսի ավիացիոն ինստիտուտի դեկան Յուստաս Նուգարասը և Լիտվայի սպորտի համալսարանի ռեկտոր Դիանա Ռեկլայտիենեն։

 

 

Նրանց հետ համագործակցային կապեր հաստատելու, դրանց արդյունքում նոր ծրագրեր ու գաղափարներ իրագործելու վերաբերյալ քննարկմանը ԵՊՀ ռեկտորի հետ մասնակցում էին պրոռեկտորներ Ռաֆայել Բարխուդարյանը, Միքայել Հովհաննիսյանը, ԵՊՀ միջազգային համագործակցության վարչության պետ Ալեքսանդր Մարգարովը, ԵՊՀ ամերիկյան հետազոտությունների կենտրոնի ղեկավար Վահագն Ագլյանը, միջազգային հարաբերությունների և դիվանագիտության ամբիոնի վարիչ Վահրամ Պետրոսյանը, ԵՊՀ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կրթական և հետազոտական կենտրոնի տնօրեն Սամվել Շուքուրյանը, կենսաբանության ֆակուլտետի ամբիոնների վարիչներ Աննա Կարապետյանը և Աննա Փոլադյանը։

Պատմության ֆակուլտետի դեկան Էդիկ Մինասյանը, խոսելով կազմակերպված գիտաժողովի նպատակներից և ընտրված թեմաներից, ասաց. «Գիտաժողովն ունի նպատակադրում, այն է՝ բացահայտել Ադրբեջանի կեղծարարության բոլոր փորձերը՝ ընդգծելով դրա միտումնավորությունը, ինչպես նաև ցայսօր շարունակվող կեղծարարություններն ու նենգափոխումները: Իրողություն է, որ Ադրբեջանն իր սկզբնավորումից ի վեր պետական մակարդակով փորձել է կեղծել հայոց դարավոր պատմությունը: Նրանք ոչ միայն վերացնում են հայկական պատմական հուշարձանները, այդ թվում՝ գերեզմանաքարերն ու խաչքարերը, այլև օտարերկրյա տարբեր գրչակների միջոցով կեղծում են հայոց պատմությունը: Այդկերպ նրանք փորձում են նսեմացնել հայ ժողովրդի հաղթանակները: Գիտաժողովի նպատակն է վեր հանել մեր պատմության, մշակույթի այն կարևոր ձեռքբերումները, որոնք այսօր կեղծվում են»:

 

 

ԵՊՀ աստվածաբանության ֆակուլտետի՝ կրոնագիտության ամբիոնի ասիստենտ Վարդան Խաչատրյանը, անդրադառնալով թեմայի կարևորությանն ու արդիականությանը, ընդգծեց. «Մենք բազմիցս հնարավորություն ենք ունեցել շփվելու Սփյուռքի հայության հետ: Մշտապես արված վերլուծություները ցույց են տալիս, որ մեր առաջ ծառացած է էական մի հարց՝ ու՞ր է մեր դեմ ուղղված լուտանքի և մեր հարևան պետության կողմից սանձազերծած հակագիտական տեսությունների պատասխանը, որոնք շրջաբերվում են ամբողջ աշխարհով՝ լրատվական լայն զանգվածով: Դա վերածվել է ալիքի, որի կասեցումը մեր մտավորականության խնդիրն է: Այս գիտաժողովի շնորհիվ, կարելի է ասել, փորձելու ենք հիմք դնել այն շերտի ձևավորմանը, որը պետք է արձագանքի առկա իրավիճակին»:

Գիտաժողովի ընթացքում հնչած զեկույցները միտված էին Ադրբեջանի կեղծարարությունները գիտականորեն հերքելուն:

 

ԵՊՀ գիտական խորհրդի նիստերի դահլիճում կազմակերպված հանդիպմանը ներկա էին ԵՊՀ գիտական հարցերի գծով պրոռեկտոր Ռ. Բարխուդարյանը, ՀՀ և Ավստրիայի կրթական հաստատությունների ներկայացուցիչներ:

 

 

«APPEAR» բարձրագույն կրթության և հետազոտությունների զարգացման ավստրիական գործընկերության հայ-ավստրիական համատեղ նախագծի շրջանակում կազմակերպված հանդիպման ընթացքում ԵՊՀ կենդանաբանության ամբիոնի վարիչ Մարինե Առաքելյանը ներկայացրեց «Կլիմայի փոփոխության պայմաններում Հայաստանում գենետիկական մեթոդների ներդրումը և հզորացումը կենսաանվտանգության խնդիրների լուծման համար» թեման:

 

«Մեր թիմն այցելել է Ավստրիայի համալսարաններ, իսկ այժմ Ավստրիայի երեք համալսարանի ներկայացուցիչներն են ԵՊՀ-ում: Հայ-ավստրիական ֆոնդի միջոցով նպատակ ունենք կրթության որակն աշխատաշուկային էլ ավելի համապատասխան դարձնելու: Կան լավ մասնագետներ, որոնք աշխատում էին առանձին, իսկ այժմ ստեղծել ենք մի հարթակ և փորձում ենք միասին լուծել խնդիրները»,- նշեց Մ. Առաքելյանը:

 

 

Ծրագիրը ներառում էր ԵՊՀ-ում մագիստրոսական դասընթացների թարմացում, ասպիրանտական կրթաթոշակ, ամառային դպրոց, դասավանդման և հետազոտական ռեսուրսների կարողությունների ավելացում:

 

Պրոֆեսոր Պամելա Բուրգերը նշեց, որ համագործակցության հիմնական նպատակը կրթական ծրագրի և Հայաստանում առկա գիտահետազոտական պոտենցիալի զարգացումն է: «Ծրագիրը կտեևի 4 տարի, այնուհետև եթե հաջողի, կշարունակվի ևս 3 տարի. Այսպիսով՝ ծրագրի հիմքում ընկած է երկարաժամկետ համագործակցություն»,- ասաց Պամելա Բուրգերը:

 

 

Վիեննայի հատուկ կանխարգելման և արևադարձային բժշկության ինստիտուտի՝ մոլեկուլային մակաբուծաբանության խմբի ղեկավար Յուլիա Վալոքնիկը մեզ հետ զրույցում ասաց, որ ակնկալում են հետաքրքրություն առաջացնել տարբեր կազմակերպությունների շրջանում և գտնել հետագա համագործակցողներին:

 

 

Նշենք, որ ծրագիրը կբարձրացնի մարդկային և ինստիտուցիոնալ կարողությունները՝ մեղմելու կլիմայի փոփոխության ազդեցությունը բնության և մարդու առողջության վրա: Այն նպատակ ունի ստեղծելու ազդանշանային համակարգ՝ վանելու մակաբույծների, վարակիչ պաթոգենների տարածումը: Ծրագրի շրջանակում անդրադարձ կլինի վայրի բնության պահպանման, գյուղատնտեսության, կենդանիների բարեկեցության և հանրային առողջության ընդհանուր թեմաներին:

 

ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետի ՈՒԳԸ կազմակերպած փորձնական քննությունը համապատասխանեցված էր ընդունելության քննությունների չափանիշներին։ Քննության 20 մասնակիցները Երևանի և ՀՀ տարբեր մարզերի աշակերտներ էին:

 

 

Քննական թեստերը կազմել էին ՈՒԳԸ անդամները՝ օգտվելով աշխարհագրության շտեմարաններից։

 

 

Խոսելով փորձնական քննության կաևորությունից՝ ԵՊՀ աշխարհագրության և երկրաբանության ֆակուլտետի ՈՒԳԸ նախագահ Մարիամ Տաշյանը նշեց. «Փորձնական միասնական քննություն կազմակերպելու միտքն առաջացել էր դեռ 2021 թվականին, երբ փորձում էինք գտնել դիմորդների նախաքննական լարվածությունը նվազեցնելու և գիտելիքներն ստուգելու եղանակ, ինչը նպաստում է քննությանն առավել վստահ ներկայանալուն»:

 

Մեր երկրի նորագույն պատմության նշանակալի իրադարձություններից մեկը Երևանի պետական համալսարանի հիմնադրումն է։ Հայաստանի առաջին Հանրապետությունը 1919 թվականի մայիսի 16-ին ընդունեց համալսարանի հիմնադրման մասին օրենքը։
Սկզբնավորումից ի վեր համալսարանը եղել և մնում է մեր երկրի որակյալ կրթության ու գիտության կազմակերպման, մտավոր ներուժի, մտքերի ու գաղափարների գեներացման հիմնական տեղն ու հարթակը։
 
Բացառիկ է ԵՊՀ-ի դերը նաև աշխարհի գիտական մտքին հաղորդակցվելու, արդիական միտումները հասկանալու, մշակութային արժեքները պահպանելու ու հարստացնելու, ինչպես նաև երկրի ընդհանուր առաջընթացն ապահովելու գործում։
 
Այսօր ԵՊՀ-ում իրագործվում են բարեփոխման բազմաբնույթ ծրագրեր, և մենք միասնական ջանքերով պետք է ապահովենք դրանց իրականացումը՝ մեր ուսանողներին, դասախոսներին, հետազոտողներին և աշխատակիցներին ընձեռելով նոր հնարավորություններ, աշխատանքային ստեղծագործ պայմաններ և ոգեշնչող միջավայր։
 
Բարձրացնելով ուսումնառության որակը, խթանելով նորարար հետազոտությունները, ընդլայնելով միջազգային համագործակցությունն ու ամրապնդելով գիտական հաղորդակցությունն աշխարհի հետ՝ մենք միասին կկարողանանք ԵՊՀ-ն դարձնել միջազգային առաջատար կրթական ու հետազոտական կենտրոն, արդյունավետորեն կիրառել մեր հսկայական ներուժն ու միջազգային հանրությանը ներկայանալ կրթական մրցունակ ծրագրերով, նշանավոր բացահայտումներով ու արժեքավոր գաղափարներով։
 
Պատահական չէ, որ համալսարանի հիմնադրման օրը՝ մայիսի 16-ին, Հայաստանում նշվում է Ուսանողների և երիտասարդների օրը։ Այսօր ԵՊՀ-ում սովորող շուրջ 15 հազար երիտասարդները մեր երկրի ներկան ու ապագան են, համալսարանական լավագույն ավանդույթների շարունակողն ու նորը ստեղծողը։